.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم نا مشخص مطبوعات از سفر دولت به مازندران

یک فعال مطبوعاتی مازندران با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استان در حالی قبل از سفر سوم دولت به استان از تدوین بسته فرهنگی برای این سفر خبر داده بودند که سهم مطبوعات مازندران در این سفر فرهنگی هنوز مشخص نیست.

ذبیح الله بناگر ظهر شنبه در دیدار مدیران مسئول نشریات محلی مازندران با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر ضرورت برگزاری نشست های فصلی با حضور مدیران مسئول و مسئولان مازندران تاکید کرد و گفت: خانه مطبوعات مازندران باید نشست های ماهانه با مدیران مسئول را برنامه ریزی و اجرایی کند.

مدیر مسئول هفته نامه پیام آمل، با بیان اینکه سهم مطبوعات استان از اعتبارات سفر سوم دولت مشخص نیست افزود: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها حمایت های لازم از نشریات انجام نگرفته است.

بناگر افزود: پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم نیز می تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات نشریات باشد.

وی در پایان از روند نامطلوب اطلاع رسانی از سوی ادارات شهرستانی انتقاد کرد.

عدم هماهنگی و همدلی بین مدیران نشریات مازندران

اکبرعالمی، سردبیر نشریه همولایتی نیز همدل نبودن و ناهماهنگی میان مدیران نشریات استان برای بیان خواسته ها و مطالبات را آفت اساسی توسعه نشریات استان برشمرد و گفت: متاسفانه از جایگاه و قدرت رسانه ای که در اختیار داریم به صورت واحد و متحد استفاده نکرده ایم.

وی از مدیران نشریات خواست تا ارتباط و تعامل خود را با خانه مطبوعات بیشتر کنند تا این مجموعه صنفی از انسجام و قدرت لازم برخوردار باشد.

مهدی پورعلی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه هفتگی سرزمین ورزش، به تلاش کارکنان این مجله برای انتشار کیفی، اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ارزیابی ها و حمایت ها کیفیت نشریات مورد لحاظ قرار نمی گیرد.

وی خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره برای رفع نیازهای نشریات شد.

مطبوعات باید شاخص فرهنگی استان باشند

ایرج نیاز آذری سردبیر نشریه پیام کشاورز از مطبوعات به عنوان شاخص فرهنگی استان یاد کرد و گفت: استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باید در زمینه توسعه شاخص های فرهنگی استان گام بردارند.

وی، به نقش آموزش در افزایش آگاهی های فعالان رسانه ای اشاره کرد و گفت: باید در عرصه های مختلف محتوایی، خبری و اقتصادی دوره های آموزشی برای مدیران و خبرنگاران نشریات برگزار کرد تا شاهد ارتقاء فعالیت های مطبوعاتی در استان باشیم.

نیازآذری خواستار ارتباط بیشتر معاونت فرهنگی اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی با مدیران نشریات شد.

عباس علی کوشکی، سردبیر نشریه نسیم دریا با اشاره به حمایت های کلان مسئولان پایتخت از روزنامه های سراسری، وضعیت نشریات مازندران را نامطلوب توصیف کرد.

وی، بر ضرورت عزم همگانی مسئولان استان برای حمایت از نشریات استان تاکید کرد و گفت: مشکلات و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی باید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران طبقه بندی می شود.

کوشکی افزود: سالهاست که مسئولان برای رفع مشکلات نشریات استان وعده می دهند اما همچنان شاهد تداوم این کمبودها هستیم.

هم اندیشی مدیران رسانه ها اثربخش باشد

لیلا وریجی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه وارش، خواستار نتیجه بخش بودن چنین هم اندیشی هایی شد و گفت: مشکلات و موانع توسعه مطلوب نشریات استان مشخص است. آنچه مهم است تلاش برای رفع این تنگناها است.

وی افزود: تولید و انتشار روزنامه در مازندران کار بسیار دشواری است. بنابراین حمایت از روزنامه های محلی باید بیش از سایر رسانه ها باشد.

وریجی، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا مشکلات نشریات را رصد کند و پیگیر تحقق حمایت ها باشد.

برخی نشریات از بسیاری واحدهای صنعتی اشتغالزایی بیشتری کردند

محمد تیموری، سردبیر نشریه کایر با اشاره به کارآفرینی نشریات محلی افزود: برخی نشریات حتی بیش از برخی واحدهای صنعتی اشتغال آفرینی کرده اند.

وی، بر ضرورت راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی حرفه روزنامه نگاری در استان تاکید کرد و گفت: عرصه رسانه در استان از افراد با سواد و با تجربه ای برخوردار است که می توانند در امر آموزش بکار گرفته شوند.

ایرج مشهدبان، سردبیر هفته نامه نگاه مردم، خواستار ورود موثر ارشاد به توزیع عادلانه آگهی ها شد و گفت: همچنان شاهد انتشار آگهی ها در روزنامه دولتی ایران هستیم که این امر برای اقتصاد نحیف نشریات محلی یک آسیب است.

بهروز صادقی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه پیک خزر، ساماندهی خبرنگاران استان را یک ضرورت اساسی توصیف کرد و گفت: در هیچ صنفی اینچنین شاهد ورود افراد ناآگاه نیستیم. بنابراین آموزش این عده نیز سرانجامی نخواهد داشت.

وی افزود: مشکل اساسی دیگر فعالان رسانه ای، صدور مجوزهای متعدد نشریات است که تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

صادقی، از نحوه برخورد برخی مدیران با خبرنگاران انتقاد کرد و ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل انجمن صنفی مدیران مسئول نشریات مازندران گفت: مطالبات صنفی ما باید هماهنگ و مشترک مطرح شود.

این استاد دانشگاه، بر ضرورت آموزش های کاربردی به اهالی رسانه در استان تاکید کرد.

نبود تعریف مشخص از نشریه مستقل در مازندران

عزت الله سالاریان، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه طلای سبز گفت: تعریف مشخصی از نشریات مستقل وجود ندارد و نشریات در گرفتن یارانه و حمایت ها به دولت ها وابسته اند.

وی، توجه به آموزش خبرنگاران را ضروری خواند و گفت: نشریات مازندران از نیروهای توانمندی برخوردار است.

مازندران دارای بیش از 600 فعال مطبوعاتی است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.